Що таке пейнтбол і як у нього грати
Пейнтбол
Матеріал із Вікіпедії — вільної енциклопедії
Пейнтбол (англ. Paintball — куля з фарбою) — командна гра із застосуванням маркерів (пневматична гармата), що стріляють кульками з фарбою (желатинова оболонка з харчовою фарбою), що розбиваються при ударі об перешкоду і фарбують її.
Існують два глобальні різновиди пейнтболу: спортивний пейнтбол та тактичний пейнтбол. Пейнтбол — один із технічних видів спорту, завідуваних РОСТО (колишнє ДТСААФ).
Спорядження
- Пейнтбольна маска. Гравець, що знаходиться на пейнтбольному майданчику, повинен носити маску, спеціально виготовлену саме для пейнтболу.
- Максимально допустима швидкість вильоту кулі — не більше 91 м/с (327,6 км/рік) або, приблизно, 300 м/с; D0%A4%D1%83%D1%82″>футів в секунду згідно правил[1] — порівняти зі швидкістю польоту кулі на польоті, потрапляння кулі вочі може виявитися згубним для ока, аж до його втрати.
- Маркер (зброя). Маркер складається з власне, самого маркера, балона з газом (стиснене повітря, вуглекислота) і ємності для куль («фідер» від англійської мови). href=” %D0%90%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1 %8B%D0%BA”>англ. feeder — «подавальний механізм», «лоадер» від англ. loader — «зарядний» або «хопер» від англ. hopper — «магазин») .
- Пейнтбольні кулі з фарбою. Оболонка кулі має желатинову основу. Діаметр кулі 0,68 дюйма (17,17 мм), це загальний калібр, важить у середньому 3,2 г. Також існують калібри 0.55 (14мм), 0.50 (12,5мм), 0.40 (10мм) та 0.24 (6мм). Ці калібри практично не використовуються на території РФ.
Додаткове
- Туба (англ. the pod) — ємність для носіння додаткових куль (вміщує від 100 до 200 куль)
- Підсумки для носіння туб — харнес (англ. harness) (спортивний пейнтбол) або розвантажувальний жилет (тактичний пейнтбол)
- Спеціальна форма — джерсі (англ. jersey) та штани (розроблені спеціально для спортивного пейнтболу) або камуфляж (тактичний пейнтбол)
- Налокітники, наколінники, захист шиї, захисні шорти та жилет, додатковий захист голови, рукавички
- Красучі та димові гранати, світлошумові піротехнічні вироби (застосовуються тільки в тактичному та рекреаційному пейнтболі)
- Шомпол (англ. barrel swab, < /em>squeegee) — пристрій для чищення стовбура маркера
- Переносна радіостанція (заборонено у спортивному пейнтболі[1])
- «Мамба» — гнучкий, закручений спіраллю шланг для з’єднання маркера і балона з повітрям у разі, коли балон носиться за спиною, у спеціальному підсумку (застосовується тільки в тактичному пейнтболі).
Правила
Ігрові кулі
Людина, в яку потрапляє кулька і залишає суцільну мітку діаметром більше 2,5 сантиметрів (приблизно монета в 5 рублів) — від свого або від чужого, в будь-яку точку, в тому числі в зброю — вважається маркірованою і вибуває з гри (піднімає маркер вгору стволом і виходить із поля). У спортивному пейнтболі – до кінця часу гри, в тактичному – йде на «респаун». Правила входу до гри залежать від сценарію. Перш ніж виходити на майданчик, гравець зобов’язаний витерти зі свого одягу всю фарбу. Якщо є підозри, що у противника було влучення, кричати: «Суддя, перевір!» (заборонено у спортивному пейнтболі).
Безпека
На ігровому майданчику без маски категорично заборонено.
За межами ігрової зони
Грати в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння суворо заборонено.
Сценарії гри
Існує велика кількість ігрових сценаріїв — на пересіченій місцевості, у занедбаній будівлі або на спеціально підготовленому майданчику, «з введеннями» або без них (введенням називається повернення на поле враженого гравця).
Каре
Найпростіший варіант гри – гра «стінка на стінку» без вводів. Команда має вразити всіх гравців команди-противника. (Цей сценарій застосовується у спортивному пейнтболі з певними правками)
Загарбник-захисник
Грають дві команди нерівного складу. Одна влаштовує кругову оборону, друга намагається захопити фортецю (даний сценарій передбачає природні чи штучні укріплення).
Захоплення прапора
Завдання — захопити прапор на базі суперника і принести його на свою базу. Грається зазвичай із введеннями. Варіант: захоплення центрального прапора: прапор у центрі поля, завдання принести його на базу супротивника або на свою базу.
Top Gun
Кожен сам за себе. Гравці виводяться на середину поля, по першому свистку розбігаються в різні боки, по другому починають стріляти один одного. Останній, хто вижив, і є «Top Gun».
Партизани
Одна команда тримає оборону в лісі (пустелі), інша намагається «вигнати партизанів» із лісу.
«Звільнення заручників» або «Захоплення полонених»
Грають дві команди. Виділені з-поміж гравців «заручники» можуть перебувати в полоні вже в початковий момент часу або можуть бути захоплені в ході гри.
«Десяток»
Кількість гравців, як правило, не більше 10, у кожної по 10 кульок (20, 30, 50 і т.д.), за допомогою яких він повинен вразити максимальну кількість суперників.
Дуель
У кожного з гравців по 1 кульці в маркері. За командою судді два гравці підходять до бар’єру (маркери націлені вниз) і за сигналом судді піднімають маркери та стріляють.
Також дуель може проводитися на пейнтбольних пістолетах, що мають магазин на 8 куль (пострілів). Як на відкритих майданчиках, пересіченій місцевості, майданчиках для спортивного пейнтболу, так і закритих приміщеннях.
«Супровід»
Грають дві команди. Одна команда на одну третину менша за кількістю — це «Терористи» або «Партизани». Терористи виходять на поле раніше та влаштовують засідки. Велика за чисельністю команда повинна провести по території ігрового майданчика гравця, позначеного яскравим жилетом або спеціальною пов’язкою (VIP-персону). Завдання – провести VIP-персону через всі засідки неураженим. Цей сценарій підходить для великих лісових майданчиків або великих майданчиків з будівлями та спорудами.
«М’ясорубка»
Дві команди. Коли гравця «вбивають» він ставить маркер на запобіжник, біжить на встановлений «респаун» з нього прибирають фарбу і гравець далі грає, поки не скінчиться час гри.